Om mig

Jag är en tjej på 38 år som beslutat att bli av med överflödiga kilon med hjälp av cambridgekuren och motion. Här delar jag med mig av mina tankar och funderingar kring detta.

torsdag 15 januari 2009

Hej hopp i bloggen!

Hoppas ni mår bra denna torsdagskväll! Själv har jag det gott framför brasan, mätt och belåten efter min feta och proteinrika middag. Har fortfarande inte greppat (och vågar fortfarande inte riktigt tro) att det här ska funka. Ja, jag VET! Jag ÄR trög! Ha, ha! Men det känns liksom för bra för att vara sant att man kan äta gott, bli mätt OCH gå ner i vikt samtidigt. Har inga störra problem att hålla mig ifrån "kollisar" än så länge, men visst skulle en påse smågodis sitta fint om jag kunde... Suget är dock väldigt beskedligt och klart hanterbart.

Jag har ju en viss förmåga att bli vågfixerad och vägde mig i morse igen. Jag vet att jag skulle ha väntat, men kunde inte låta bli. 0,2 UPP (!) blev resultatet. Inte kul, men "roliga veckan" började idag, så jag hoppas att det var därför vågen tog ett skutt uppåt. Ska försöka låta bli vågen ett par dagar nu. Hoppas så klart på ett ordentligt minus då eftersom jag skött mig exemplariskt.

Jag har varit riktigt flitig med promenaderna också. Jag har gått till och från jobbet och har även klämt in en liten lunchpromenad. Jag funderar på att släpa motionscykeln till vardagsrummet så jag kan cykla på den framför TV:n en stund varje kväll, tills den värsta kylan och halkan har släppt. Nån som vet om det är effektivt att köra motionscykel? Är ju hängiven "powerwalkare" och joggare annars. Har ingen erfarenhet av motionscyklar. Det är älsklingen som använder den och han påstår att det är bra, men han är extremt lättränad så jag kan inte jämföra mig med honom. Han går ner i vikt om han viftar på lilltån två gånger, typ. Fruktansvärt orättvist!!!!

Ha en mysig torsdagskväll och tänk på att i morgon är det FREDAG och vi är en dag närmare våren! :) Härligt va?!

Kram
J

1 kommentar:

Anonym sa...

Motionscykel är bra. Man kan ju träna i vilket tempo som helst och att bli svettig och få upp pulsen är inga problem!
Ska damma av min också...nu jäklars! :o)
Lycka till!
Kram!!